Mészáros Pancsa

bábszínész

Mi volt a kedvenc meséd gyerekkorodban?
Szerettem persze a varázslatos meséket, nagy kedvenc volt A Szépség és a Szörnyeteg a kastély miatt, de nem voltam az a klasszikus tündér vagy hercegnő rajongó. Közelebb álltak hozzám az olyan mesék, mint a Szaffi, vagy az állatos vonalról a Vili, a veréb. Később, szintén az életre kelő játékok miatt, a Toy Story lett az egyik kedvenc. (Biztos voltam benne, hogy az enyémek is kibeszélnek a hátam mögött! 😀 Sokszor megpróbáltam kihallgatni őket…) Valóban meghatározóak lehettek, hiszen most az a hivatásom, hogy én keltsek életre tárgyakat, adjak hangot különböző állatfiguráknak 🙂

Mit tud a bábszínház, amit az élőszínház nem?
Még kevésbé vagy egyedül. A bábod egyszerre védelmez és felszabadítja, ami benned van. A tudatos és ösztönös játék kettőssége intenzívebb, és ez színesebbé teszi a feladataimat, új szintre emeli a színészi jelenlétet.

Mi volt az a szerep, ami nagyon eltalált?
A dzsungel könyvében Bagira a kezdetektől összetett karakter volt, az évek során pedig őt fedezhettem fel leginkább, és ezáltal magamat, szóval mindig nagyon fontos szerep lesz nekem. A Pinokkió Rókája és a Pom Pom Ásító Szörnyetege is amolyan “dobd el az agyad” szerepek, amik előhozzák az igazi bolondos énemet.

Hol a báb lelke?
Bennem, a mozgatóban. A bábban meg az enyém, a mozgatóé. Az előadás olyan, mint egy cipő, és a báb és a bábos benne a cipőfűző.

Hova utaznál vissza az időben?
A kesztyűk és kalapok korába. Pontosabban talán a 30-as évekbe, akadtak akkoriban igazán tetszetős ruhadarabok – csak nőből vagyok, nincs mit tenni. Milyen jó, hogy a bábszínházban a kesztyű legtöbbször alapviselet!

1990. november 17-én született Mezőtúron, gyermekkorát Gyomaendrődön töltötte. A szentesi Horváth Mihály Gimnázium irodalmi-drámai tagozatának elvégzése után a Keleti István Művészeti Iskolában folytatta tanulmányait. Gyakorlati ideje alatt a Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színházban több előadásban szerepelt (Nemes Nagy Ágnes-Novák János: Bors néni; Csajkovszkij zenéjére alkotott Novák János-Szívós Károly-Török Ágnes: A diótörő, a Művészetek Palotája és a Kolibri Színház koprodukciója; Kányádi Sándor: Évszakok, rendező: Török Ágnes)

Tagja volt a Keserű Imre vezette bOdyssey Projekt – TestOdüsszeia érintésszínháznak. Fellépett a Bon Bon Matiné műsorsorozat keretein belül bemutatott, Tarr Ferenc által rendezett Koldus és királyfi című zenés árnyjátékban, valamint az Így él(t)ünk mi… című, Hajtó Aurél rendezte zenés orfeumban, a Manna és Ördögkatlan közös produkciójában.

2016-ban bábszínész BA diplomát szerzett a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetemen. 2018 szeptembere óta az egri Eszterházy Károly Egyetem zenekultúra alapszakának hallgatója.

2013 óra a Harlekin Bábszínház tagja. 2016/17-es évadban munkáját az “Évad Színésze” díjjal jutalmazták.

Szerepei a Harlekinben


Játsszunk mesét! Piroska és a farkas – Nagymama
R: Éry-Kovács András, szerepátvétel, 2013

Fenn és lenn, avagy cirkusz minden – Idomárnő
R: Éry-Kovács András, társrendező Fekete Dávid, 2013

Pipitér és Libatop – Méhe néne
R: Éry-Kovács András, 2013

Hamlet – Gertrud
R: Somogyi Tamás, 2014

A dzsungel könyve – Bagira
R: Halasi Dániel, 2014

Don Quijote, avagy Alonso Quijana útja a végtelenbe – Aldonza
R: Éry-Kovács András, 2015

A kék madár – Anya, Nagymama, Anyai Szeretet, Tej, medve, Nátha, Harsogó Nevetés
2015

A szegény ember hegedűje – Legkisebb lány
R: Veres András, 2015

Bambi – Anya
R: Szűcs Réka, 2016

Pinokkió – Róka
R: Halasi Dániel, 2016

A kiskakas gyémánt félkrajcárja – Baromfi
R: Somogyi Tamás, 2016

Egy jeles nap
R: Éry-Kovács András, 2016

Szentivánéji álom – Hippolyta, Titánia
R: Somogyi Tamás, 2017

Pán Péter – Sipi, Madármama
R: Halasi Dániel, 2017